• TÁMOP - 3.1.4.-12/2-2012-0201
  • _
  • _

Previous
Next





Pályaorientációs nap a Szabó Pál Általános Iskolában 2020

Pályaorientációs nap a Szabó Pál Általános Iskolában
A 14/2017. (VI. 14.) EMMI-rendelet értelmében az idén is megrendezésre került a pályaorientációs nap a Szabó Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola intézményében október 16-án. A rendelet célja, hogy a diákok megismerjék a szakmák alapjait, és minél felkészültebben vágjanak bele a továbbtanulásba, válasszanak szakmát, középiskolát; és pontosabb képet kapjanak a munka világáról.


A jelenleg érvényben lévő járványügyi szabályok figyelembevételével, rendhagyó módon, nem külső helyszínek, hanem iskolán belüli programok, feladatok vártak a gyerekekre ezen a tanítás nélküli munkanapon.
Az alsó tagozaton a szülők foglalkozásainak, a hozott munkaeszközöknek, foglalkozások munkaruháinak bemutatása történt, melyet a gyermekek nagy érdeklődéssel, lelkesedéssel fogadtak. További szakmák megismerése interaktív feladatok, kisfilmek, mesék segítségével történt. Két tanító (Ruzsáné Borszéki Anna és Szilágyiné Bak Anita), akik a tanítói hivatásuk mellett máshoz is értenek, meséltek és fotókkal, eszközökkel szemléltették a gyerekeknek a másik szakmájukat. A gyerekek így testközelből láthatták a vendéglátó ? felszolgáló és a méhész szakmákat.


Szilágyiné Bak Anita egy ?tanteremi vendéglőbe? invitálta a gyerekeket, ahol (majdnem) terített asztal várta őket. Anita első szakmája vendéglátó és felszolgáló. Nagy lelkesedéssel mesélt a nebulóknak szakmájáról, és mutatott nekik régi fényképeket, melyeken felszolgáló ruhában látható. Azt is elmesélte nekik, hogy egyszer második, majd a következő évben pedig első helyezést ért el terítési versenyen. Majd pedig bemutatta a terítés menetét, protokollját.


    A délelőtt többi része a saját osztálytermekben zajlott.  A gyerekeknek előzetes ?házi feladatuk? volt: meg kellett kérdezniük a szüleiket, hogy mivel is foglalkoznak, mi a szakmájuk, foglalkozásuk, melyet egyenként el is mesélhettek osztálytársaiknak.
Játékos feladatokon keresztül dolgozták fel a pedagógusok a témát, ahol különböző szakmákkal, foglalkozásokkal ismerkedtek meg a gyerekek Pl.:

  • feladatlapok (matematikai, szövegértés)
  • Learning Apps tankockák ezen témában az interaktív táblánál
  • kézműveskedés, alkotó tevékenység (méhecske készítése).


A 3. és 4. évfolyamokon a nap első részében különböző foglalkozásokkal, régi mesterségekkel ismerkedhettek meg a gyerekek az internet segítségével. Az érdekes, játékos feladatokat tableten, laptopon, digitális táblán keresztül oldották meg, ezzel is fejlesztve digitális kompetenciájukat.


A felső tagozaton a foglalkozások minden osztályban az osztályfőnök vezetésével zajlottak. Az 5., 6., 7. évfolyamon plakátokat készítettek különböző szakmacsoportok választásával, majd egy rejtvényekkel teli feladatlapot töltöttek, és kisfilmek segítségével ismerhetek meg különböző szakmákat, foglalkozásokat. A játék sem maradhatott el, saját készítésű Activity, Tabu, A miniszter macskája társasjátékokkal ismerhettek fel szakmákat. A 8. évfolyamon online bemutatkozást szerveztünk a tanulók és a középiskolák között. Az internetes térben 9 középiskola tudta bemutatni az intézményét a digitális kapcsolat segítségével. A diákok így kérdéseket is tudtak feltenni, tájékozódhattak a lehetőségeik felől, és körvonalakat kaphattak továbbtanulási terveikhez.
Összességében elmondható, hogy a nap eredményes volt. A továbbtanulók hatékony segítséget kaptak és olyan élménygazdag programban volt része a tanulóknak, mely kárpótolta azt, hogy, jelen helyzetben nem látogathatták meg a szakmák, mesterségek helyi képviselőit.


Sok sikert és meggondolt, jó döntéseket kívánunk a pályaválasztás előtt álló nyolcadikosnak!


Liszkai Andrea
pályaválasztási felelős