• TÁMOP - 3.1.4.-12/2-2012-0201
  • _

Previous

2024 április 23. Határtalanul

2024. 04. 18 - 20 között megvalósult Határtalanul pályázat keretében a Szabó Pál Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 7. évfolyamos tanulói több csodálatos várost, nevezetességet is meglátogattak, és számtalan élménnyel, tapasztalattal gazdagodtak. 2024. 04. 18 ? án csütörtökön, az úticsomag átvétele után, kora reggel indultunk Vésztőről. Az első megállónk Nagyszalonta volt, ahol meglátogattuk a Csonka tornyot, az Arany János múzeumot, a főtéri református templomot, valamint megkoszorúztuk Arany János emlékházát. Tovább utaztunk Nagyváradra, ahol megtekintettük a Szigligeti színházat, a Sas palotát, Szent László templomot valamint a város nevezetes szecessziós épületeit, beszélgettünk arról, hogy hogyan látta és hogyan kapcsolódott Ady Endre a városhoz. Az eső sem szegte kedvünket, tovább utaztunk Körösfőre, ahol a helyi református templomot, az 1848/49-es forradalom és szabadságharc emlékére állított kopjafát néztük meg. A következő cél Kolozsvár volt, ahol a történelmi városrész nevezetességeit fedeztük fel, Mátyás lovasszobrát, a Szent Mihály templomot, Mátyás szülőházát. Késő délután érkeztünk meg Torockóra, ahol mindenkit ámulatba ejtett a táj szépsége, amely Erdély egykori legjelentősebb vasműves központja, ma a Világörökség része. A szállas tökéletes kényelmet biztosított, a szállasadók finom, kiadós vacsorával vártak. Az étkezések során megismerkedhettünk a hagyományos ételekkel, például: csorba leves, zakuszka, padlizsánkrém, helyi sütemények. A következő nap folyamán rövid buszút után, megérkeztünk Tordára, ahol bebarangoltuk a sóbányát, kipróbáltuk az ott található óriáskereket, tanultunk a só kibányászásának technikájáról. Ezután kirándultunk a Tordai-hasadéknál, amely Erdély egyik legismertebb, legnépszerűbb természeti látnivalója, kirándulóhelye. Ezen a csodálatos helyszínen átbeszéltük a hozzá kapcsolódó híres legendát. A nap zárásként visszautaztunk Torockóra, ahol a Néprajzi Múzeumban felfedezhettük a népviseletet, a település hagyományait, szokásait, nevezetességeit. A harmadik nap már kora reggel összecsomagoltunk, reggeliztünk és az úticsomagok kiosztása után elindultunk Nagyenyedre, ahol rövid sétát tettünk a vár körül. Majd tovább mentünk Dévára, itt a vár lábánál megbeszéltük a hozzá kapcsolódó történtet. Arad felé tartva, megálltunk Máriaradnán, ahol a történelmi Magyarország egyik legfontosabb Mária-kegyhelye található. Utolsó megállónk Arad volt, ahol a vértanuk emlékhelyét koszorúztuk meg és sétáltunk a városban. Késő délután érkeztünk meg Vésztőre, rengeteg új élménnyel gazdagodva.

Köszönjük szépen a lehetőséget!